Uitgeefconcept >
[ Opzet, verspreiding, formaten, tarieven, aanleverspecificaties ]
Wanneer >
De positieve vibe waarin Willem II zich het seizoen 20-21 bewoog onderlijnt het belang en het nut van een magazine om de sympathieke club verder te promoten onder de bevolking in de grote regio Tilburg. Vandaar het Willem II PromoMagazine.
De krant kan een hoge impact worden toegedicht vanwege het verspreidingsmoment. Willem II leeft meer dan ooit in de regio. En hoe. Het momentum is uitstekend. .
Wat >
Het promotiemagazine wordt uitgeven op verbeterd courantenpapier in tabloid formaat en kent een omvang van 48 pagina's full colour. 24 pagina's bestaan uit zuivere redactie [ voor de inhoud zie hier ] en 24 pagina's uit advertenties van vaste formaten. Enkele advertentiepagina's worden ingericht als advertorial zodat meer dan 60% uit reactie bestaat. De look-and-feel van het medium is qua lay out, onderwerpkeuze, achtergronden en Willem II-gerelateerd nieuws, dat van een magazine, hoewel gedrukt op veredeld krantenpapier. [ zie ook Inhoud ]
Adverteerdersvoordeel >
- De krant kent in tegenstelling tot een reguliere weekkrant op de advertentiepagina's een 'rustig' beeld door de keuze van vaste formaten. Geen kakofonie van schreeuwende advertenties maar een chique weergave van thema-advertenties.
- In de week van verspreiding heeft een dergelijke krant vanwege het thematische en aansprekende karakter vele malen meer impact dan een reguliere huis-aan-huis weekkrant. In betreffende week is het voor regionale of lokale adverteerders raadzaam het bestaande millimetercontract bij uitgevers van lokale kranten niet aan te spreken. De prijsstelling is bovendien van dien aard dat lokale adverteerders niet meebetalen voor ontvangers 30 kilometer van hun vestigingsplaats (Voorbeeld: een lokaal gericht bedrijf uit Dongen blijft verschoond van waste voor ontvangers van de krant in Oisterwijk)
- Selectieve adverteerderswerving zorgt voor een in commercieel opzicht high profile uitgave.
Oplage en Verspreidingsgebied >
De totale oplage is 92.000 exemplaren. De onderstaande roodomrande plaatsen tellen 150.124 brievenbussen. Onder aftrek van de nee-nee/nee-ja stickers resteren er 72.758 brievenbussen. Het restant van de oplage wordt verspreid op de voorlaatste speeldag via de zitplaatsen in het Willem II stadion. Hieronder het cartografisch overzicht als wel een plaatsenspecificatie.
Cartografisch >
Plaatsenspecificatie >
Code |
Naam |
Bruto |
Te drukken |
5011 |
TILBURG |
5.519 |
2.297 |
5012 |
TILBURG |
2.004 |
852 |
5013 |
TILBURG |
195 |
95 |
5014 |
TILBURG |
5.663 |
1.511 |
5015 |
TILBURG |
333 |
132 |
5017 |
TILBURG |
3.000 |
792 |
5018 |
TILBURG |
1.637 |
685 |
5021 |
TILBURG |
6.262 |
1.893 |
5022 |
TILBURG |
3.401 |
1.382 |
5025 |
TILBURG |
6.871 |
1.964 |
5026 |
TILBURG |
167 |
45 |
5032 |
TILBURG |
2.538 |
977 |
5035 |
TILBURG |
2.747 |
1.025 |
5036 |
TILBURG |
2.836 |
1.045 |
5037 |
TILBURG |
5.032 |
1.191 |
5038 |
TILBURG |
8.747 |
1.602 |
5041 |
TILBURG |
4.459 |
1.077 |
5042 |
TILBURG |
6.107 |
2.126 |
5043 |
TILBURG |
4.032 |
1.466 |
5044 |
TILBURG |
3.902 |
1.669 |
5045 |
TILBURG |
7.139 |
2.814 |
5046 |
TILBURG |
6.093 |
1.923 |
5049 |
TILBURG |
3.024 |
1.059 |
5051 |
GOIRLE |
6.401 |
4.921 |
5052 |
GOIRLE |
1.760 |
1.421 |
5053 |
GOIRLE |
770 |
572 |
5056 |
BERKEL-ENSCHOT |
4.084 |
1.670 |
5057 |
BERKEL-ENSCHOT |
603 |
239 |
5061 |
OISTERWIJK |
5.854 |
4.258 |
Code |
Naam |
Bruto |
Te drukken |
5062 |
OISTERWIJK |
2.158 |
1.445 |
5063 |
OISTERWIJK |
660 |
545 |
5066 |
MOERGESTEL |
2.137 |
1.729 |
5071 |
UDENHOUT |
3.704 |
1.542 |
5081 |
HILVARENBEEK |
3.715 |
3.013 |
5084 |
BIEST-HOUTAKKER |
343 |
303 |
5101 |
DONGEN |
1.877 |
1.530 |
5102 |
DONGEN |
2.450 |
2.183 |
5103 |
DONGEN |
2.457 |
2.070 |
5104 |
DONGEN |
2.914 |
2.258 |
5105 |
DONGEN |
184 |
156 |
5106 |
DONGEN |
405 |
323 |
5121 |
RIJEN |
5.403 |
4.206 |
5122 |
RIJEN |
1.812 |
1.430 |
5125 |
HULTEN |
160 |
150 |
5126 |
GILZE |
3.209 |
2.759 |
5131 |
ALPHEN NB |
1.466 |
1.220 |
5133 |
RIEL |
1.183 |
1.049 |
5175 |
LOON OP ZAND |
2.467 |
1.912 |
5176 |
DE MOER |
240 |
232 |
Formaten en tarieven >
Totale omvang van de uitgave is 48 (!) pagina's waarvan 24 redactioneel (50% ! ) en 24 pagina's advertentioneel.
Bladspiegel: 289 x 415 - Zetspiegel 260 x 385
Formaat |
Prijs |
Formaat in mm |
1/1 |
1.295,- |
260 x 385 |
1/2 pag. liggend |
0.895,- |
260 x 191 |
1/2 pag. staand |
0.895,- |
128,5 x 385 |
1/3 pag. liggend |
0.795,- |
260 x 126,3 |
1/4 pag. staand |
0.495,- |
128,5 x 191 |
1/4 pag. liggend |
0.495,- |
260 x 094 |
1/8 pag. liggend |
0.395,- |
128,5 x 094 |
1/6 pag. liggend |
0.350,- |
128,5 x 126 |
|
|
|
|
|
|
[ Voor een grafische weergave en exacte afmetingen van de formaten zie hieronder ]
Formaten >
Aanleverspecificaties >
De uitgever >
Voor informatie over de uitgever en een selectie van eerdere uitgaven zie [ Uitgever ]